Producenci samochodów często pozostawiają w silnikach duży zapas wielu parametrów po to, aby „uwalniać” je w nowszych modelach czy też dopasowywać do wyposażenia, wielkości, czy
też masy konkretnego modelu. Dokładnie ten sam silnik może mieć aż kilka różnych wartości mocy i momentu obrotowego. Działaniem jest podniesienie mocy i momentu obrotowego silnika przy jednoczesnym obniżeniu poziomu spalania. Stosując chiptuning, czyli modyfikację fabrycznego oprogramowania komputera sterującego silnikiem mamy możliwość na regulację i wydobycie „ukrytych” parametrów w dużym zakresie dowolności.
Zdecydowanie tak ponieważ dajemy samochodowi jakby nowe życie przy bezpiecznych zmianach nie wpływających na jednostkę nie musimy zmieniać często silnika na większy .
Czas jest uzależniony od jednostki i sposobu modyfikacji . Ogólnie średni zajmuje to ok. 3-5 godzin przy uwzględnieniu hamowni.
Obsługa obejmuje niemal każdej marki samochodu . Robimy większość aut na rynku (95%). Dotyczy to aut turbodoładowanych Benzyna – Diesel – LPG
Silniki turbodoładowane można podnosić ok 25- 35% mocy bez wpływania na jednostkę przy tym samym spalaniu .
Zawsze mamy dostęp do seryjnego oprogramowania.
Robimy samochody z instalacją LPG w zależności jaki posiadamy zapas na reduktorze .