Samochody z silnikiem diesla, a coraz częściej także i samochody z napędem benzynowym, mają montowane w układzie wydechowym filtry DPF. Tak naprawdę, głównym założeniem montażu tego filtra, było oczyszczanie z toksycznych substancji spalin, jakie wydobywają się z rur wydechowych pojazdów. Niemniej jednak w praktyce filtr DPF nie pomógł ani środowisku, ani także i samym kierowcom. Jest to jedna z najbardziej awaryjnych i problematycznych jednostek w układzie wydechowym. Często jego uszkodzenia, doprowadzają do większych problemów związanych z samochodem. Wobec tego zaleca się wyłącznie filtra DPF. Na czym ono polega?
Filtr DPF to w praktyce filtr cząsteczek stałych. Struktura tego elementu to nic innego jak porowate ścianki wykonane z metalu, tworzywa ceramicznego lub papieru. Zadaniem tego filtra było nic innego jak całkowite oczyszczenie spalin, które wydostają się do atmosfery z rury wydechowej pojazdu. Z założenia także, filtr ten miał się samoczynnie czyścić, w momencie kiedy silnik i układ wydechowy osiągną odpowiednią temperaturę. W rzeczywistości jednak, element ten bardzo często zawodzi i sprawia, że kierowcy zastanawiają się nad jego regeneracją. W momencie, kiedy filtr DPF jest całkowicie zapchany, jazda samochodem przestaje być wygodna i ekonomiczna. Niemniej jednak regeneracja, jest procesem wyjątkowo kosztownym oraz krótkoterminowym.
Wielu kierowców doskonale wie, że auta z filtrem DPF od razu skazane są na pewne awarie, czy spadek parametrów. Warto więc dowiedzieć się, jakie sygnały mogą świadczyć o tym, że filtr DPF nie nadaje się do dalszego użytkowania. Można do nich zaliczyć:
– znaczne zwiększenie się obrotów silnika na biegu jałowym;
– znacznie zwiększone zużycie paliwa na postoju- nawet jeśli jest ono jedynie chwilowe;
– jednoczesne włączenie przez komputer wielu odbiorników prądu- lusterek, podgrzewanych siedzeń czy innych;
– wydzielanie się intensywnego zapachu spalin podczas dodania gazu na postoju;
– zwiększony pobór paliwa podczas normalnej eksploatacji pojazdu.
Jak więc widać, filtr DPF w rzeczywistości może narazić kierowców na dość duże koszty, a także na uszkodzenia i spadek parametrów wydajnościowych pojazdu. Wobec tego w większości wypadków zaleca się rozwiązania, które w perspektywie długoterminowej wyeliminują problemy z filtrem DPF. Jednym z nich jest po prostu jego wyłączenie.
Wyłączenie filtra DPF przebiega w sposób całkowicie komputerowy i nieinwazyjny. Podejmują się go specjalistyczne zakłady, które mają odpowiednią wiedzę oraz oprogramowanie komputerowe. Wraz z wyłączeniem filtra DPF w komputerze samochodowym, natychmiast kierowcy będą mogli zapomnieć o ewentualnych problemach, które były z nim związane. Dodatkowo proces ten nie wpływa na inne parametry danego pojazdu. Jest to rozwiązanie „na lata”, gdyż jednorazowe wyłączenie filtra DPF, będzie obowiązywać przez cały okres eksploatacji pojazdu. Dodatkowo jest to usługa znacznie tańsza niż jego wycięcie lub regeneracja.
Jeżeli jesteś zainteresowany wyłączenie filtra DPF w swoim samochodzie zapraszamy do naszego warsztatu położonego w Szczekarkowie (Lubartów), 30 km od Lublina.
Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Stawiamy na zadowolenie naszych klientów oraz na najwyższy standard wykonania wszystkich prac zleconych przez Ciebie. W razie pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu.