Chip tuning skrzyni biegów polega na modyfikacji oprogramowania sterownika TCU (Transmission Control Unit), co pozwala na optymalizację kluczowych parametrów: punktów i czasów zmiany biegów, ciśnienia hydraulicznego (line‑pressure), limitów momentu i momentu lock-up konwertera Fabryczne ustawienia są często konserwatywne, by zachować trwałość i komfort – ale dla entuzjastów jazdy można wycisnąć dużo więcej.
Skrócenie czasu zmiany biegów o 25–50 % dzięki zwiększeniu ciśnienia i korygowanym mapom punktów zmiany . Skrzynia pracuje płynniej, szybciej reaguje na gaz i eliminuje opóźnienia.
Agresywniejsze punkty przełączeń i wcześniejszy lock-up konwertera redukują turbolag i poprawiają przyspieszenie. Auto staje się bardziej dynamiczne i responsywne na każde naciśnięcie pedału.
Dzięki precyzyjnie dobranym punktom zmiany biegów i lepszemu zarządzaniu lock‑up, zużycie paliwa może spaść nawet o 5 %, a emisja CO₂ zmniejszyć się o około 3 %.
Mapowanie TCU umożliwia tworzenie trybów: komfortowy, sportowy, towing‑off-road itd. Pozwala to idealnie dopasować pracę skrzyni do preferencji kierowcy.
Zwiększone ciśnienie hydrauliczne i zsynchronizowany lock-up minimalizują poślizg sprzęgieł, a odpowiednia koordynacja ECU z TCU chroni mechanikę przed przeciążeniem . Profesjonalne warsztaty – jak Ecuboost czy Ecu Garage – wykorzystują hamownie i certyfikowane rozwiązania, co gwarantuje trwałość zmian.